Veelgestelde vragen

Heb je een vraag over De Lievekamp of jouw bezoek aan ons theater? Kijk hier of jouw vraag erbij staat!


 

Kaarten reserveren

Wat is het verschil tussen de eerste, tweede en derde rang?

We hanteren in onze Grote Zaal drie rangen. Iedere rang een eigen toegangsprijs, afhankelijk van de afstand tot het podium. Bij sommige voorstellingen is het aantal rangen beperkt. 

Moet je een abonnement hebben of lid zijn bij De Lievekamp om kaarten te kunnen bestellen?

Nee, wij werken niet met abonnementen of lidmaatschappen. Je kunt dus gewoon een kaartje kopen voor een voorstelling naar keuze!

Kan ik op de dag zelf nog een kaartje voor een voorstelling kopen?

Dat kan! Bij veel voorstellingen is er nog wel een plekje vrij. Zelfs voor uitverkochte voorstellingen komen er soms op de dag zelf nog kaarten terug, dus houd onze website en social media in de gaten. Daar kondigen we de kaarten aan die op het laatste moment nog beschikbaar zijn.

Kan ik ook kaarten bestellen voor jullie voorstellingen bij andere aanbieders?

Ja dat kan, maar pas op voor websites die tickets voor een hoger bedrag aanbieden! Het kan hierbij ook gaan om ongeldige of dubbel verkochte tickets, waarmee je dus alsnog geen toegang kunt krijgen tot de voorstelling. Op www.weetwaarjekoopt.nl kun je altijd nakijken of een website op de zogeheten zwarte lijst staat. Hier staan ook officiële verkooppunten vermeld, waar je veilig kaarten kunt bestellen voor het juiste bedrag. 

Is een voorstelling uitverkocht en wil je deze toch heel graag bezoeken? Via onze website kun je je aanmelden voor de wachtlijst. Ga hiervoor naar de pagina van de desbetreffende voorstelling. Lukt dit niet? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922 of stuur een mail naar kaartverkoop@lievekamp.nl. 

Kan ik via Facebook ook mijn kaarten reserveren?

Nee, via Facebook kunnen wij geen kaarten reserveren. Via onze website kun je gemakkelijk je plaatsen kiezen, kaarten reserveren en afrekenen. 

Verkopen jullie ook cadeaubonnen?

Jazeker! De Lievekamp Cadeaubonnen zijn in diverse waarden verkrijgbaar bij onze Theaterkassa. Ook is daar de Podium Cadeaukaart verkrijgbaar. 

 

Online

Heb ik een account nodig om kaarten te bestellen?

Je hebt geen volledige account nodig om een bestelling te plaatsen bij ons theater. Op het moment dat je zonder account een bestelling plaatst, hebben we alleen je e-mailadres nodig. Daarop ontvang je dan jouw e-tickets voor de betreffende voorstelling. 

Let op: wil je na deze bestelling tóch een persoonlijk account aanmaken en gebruik je hiervoor hetzelfde e-mailadres? Dan geeft onze website een melding dat er al een account bestaat met het door jou opgegeven e-mailadres. Neem in dit geval even contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922. Zij zullen dan het door jouw gekozen e-mailadres koppelen aan een volledig account. 

Ik wil graag online 2 plaatsen reserveren via de plattegrond, maar de website geeft een foutmelding dat er 1 enkele plaats vrij blijft. Hoe kan ik mijn kaarten toch bestellen?

Via ons ticketsysteem is het niet mogelijk om bij een online reservering 1 enkele plaats open te laten. Mocht je in dit geval toch deze plekken willen reserveren, neem dan even contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922. Onze medewerkers helpen je dan graag verder!

 

Ik kan geen stoelen kiezen, hoe bestel ik dan mijn kaarten?

Dat komt omdat sommige voorstellingen ongeplaceerd zijn. Bij deze voorstellingen mag je zelf kiezen waar je gaat zitten bij binnenkomst van de zaal, of het is een staconcert. Dan kun je dus alleen het aantal stoelen/kaarten van jouw keuze opgeven.

Ik zit al in het scherm waar ik mijn betaalmethode kies, maar ik ben een voorstelling vergeten. Kan ik nog terug om deze voorstelling toe te voegen?

Dat is geen probleem. Kies voor 'verder winkelen' om nog een voorstelling aan je winkelmandje toe te voegen. Let op: de inhoud van jouw winkelmandje wordt 30 minuten voor je vastgehouden. Zorg er dus voor dat je jouw bestelling en betaling op tijd afrondt!

Moet ik mijn e-ticket uitprinten of kan ik deze op mijn telefoon laten zien?

Het is niet noodzakelijk om je e-ticket te printen, je mag het ook gewoon via je telefoon laten zien!

 

Voorverkoop

Hoe maak ik de meeste kans op kaarten?

Wij hebben ieder seizoen een voorverkoopperiode voor het daaropvolgende theaterseizoen. Wanneer je kaarten tijdens deze voorverkoop bestelt, maak je meer kans om kaarten voor drukbezochte voorstellingen te bemachtigen en heb je ook meer kans op mooie plaatsen. Bekijk hier meer informatie over onze voorverkoop. 

Wist je dat je bij het bestellen van minimaal vijf voorstellingen in de voorverkoop automatisch een TheaterBundel hebt? Met zo'n TheaterBundel kun je het hele seizoen genieten van diverse voordelen!

 

Voorafgaand aan je bezoek

Hoe weet ik of er iets wijzigt bij een voorstelling waar ik naartoe ga?

Ons theaterprogramma wordt zorgvuldig samengesteld en ten uitvoer gebracht. Aangezien dit mensenwerk betreft, is het onvermijdelijk dat er soms wijzigingen worden doorgevoerd. Bijvoorbeeld een vervanging van een zieke acteur, of een extra datum van een populair concert. Alle wijzigingen worden op onze website vermeld. Toch verzoeken wij je om eventuele wijzigingen van adres en/of telefoonnummer tijdig aan ons door te geven, zodat we je in het geval van een voorstellingswijziging tijdig kunnen informeren. 

Ik ben mijn kaarten kwijtgeraakt! Wat moet ik nu doen?

Oh jee! Gelukkig is dat geen probleem.

Gaat het om e-tickets? Deze kun je gewoon opnieuw downloaden via jouw Lievekamp-account. 

Gaat het om hard-copy toegangskaarten? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922 en een van onze medewerkers helpt je verder. Je kunt ook altijd een e-mail sturen naar kaartverkoop@lievekamp.nl. 


Zijn alle voorstellingen al uitverkocht in de voorverkoop?

Nee hoor! Voor sommige drukbezochte voorstellingen moet je er inderdaad vroeg bij zijn om kaarten te bemachtigen, maar er zijn nog genoeg voorstellingen waarbij er nog mooie plaatsen beschikbaar zijn. Voor het overgrote deel van onze voorstellingen worden het hele jaar door nog kaarten verkocht.

Benieuwd naar onze voorverkoop? Lees hier meer informatie. 

Tijdens jouw theaterbezoek

Kan ik mijn jas, tas en/of paraplu bij jullie ophangen?

Zeker! Bij elke voorstelling kun je gratis gebruik maken van onze garderobe. 

De voorstelling die ik ga bezoeken, heeft een gratis inleiding. Wat gebeurt er tijdens zo'n inleiding?

Bij diverse voorstellingen organiseren we inleidingen. Als bezoeker van ons theater krijg je dan extra (rand)informatie over de productie van die avond. Deze inleidingen zijn altijd gratis en duren ongeveer 30 minuten. Ze worden verzorgd door betrokken theatermakers. Van acteurs tot dansers en van regisseurs tot educatief medewerkers: vol passie vertellen zij over de achtergrond van de voorstelling. Leer alles over het maakproces, de cast en de werkwijze van de regisseur of choreograaf! Heb je na de inleiding nog vragen? Die mag je altijd stellen, zodat je goed geïnformeerd aan jouw avondje uit begint!

Mag ik na aanvang van de voorstelling de zaal nog in?

Mocht je te laat arriveren, dan wordt een geschikt moment afgewacht om de zaal te betreden, zodat het de cast en het publiek zo min mogelijk stoort. Wanneer de voorstelling geen pauze heeft, zou dat kunnen betekenen dat je de zaal niet meer in kunt. Sommige gezelschappen staat het niet toe dat er na aanvang van de voorstelling nog bezoekers de zaal in komen, wat wij als theater dienen te respecteren. 

Is het toegestaan om beeld- en/of geluidsopnamen te maken tijdens voorstellingen?

Liever niet! Het kan natuurlijk wel zijn dat een artiest het juist aanmoedigt of vraagt. Dan mag het natuurlijk wel! Zorg er hierbij wel voor dat je je medebezoekers niet tot last bent met een oplichtend scherm of flitslampje. 

Ik heb mijn drankje nog niet op, maar de pauze is al voorbij. Mag ik mijn drankje mee de zaal in nemen?

Bij sommige voorstellingen bieden wij de mogelijkheid om drankjes mee de zaal in te nemen. Dan staan onze horeca-medewerkers voor je klaar bij de zaaldeuren, zodat je jouw drankje over kunt gieten in een plastic beker. Het meenemen van glaswerk in de zaal is nooit toegestaan. Wij informeren je in de servicemail over de mogelijkheden van het meenemen van je drankje bij de voorstelling van jouw bezoek. 

Toegankelijkheid

Ik ben moeilijk ter been, is het theater toegankelijk voor rolstoelen?

Zeker weten! Zowel onze Grote Zaal als de Rabo Zaal beschikken over een beperkt aantal rolstoelplaatsen. Indien je gebruik maakt van een rolstoel, ben je verplicht deze plek te gebruiken in verband met de brandveiligheid. Je kunt jouw rolstoelplaats reserveren aan de balie van onze Theaterkassa of telefonisch via (0412) 648922. Het is helaas niet mogelijk een rolstoelplaats online te reserveren.

Waar kan ik parkeren?

Bekijk alle informatie over de parkeermogelijkheden bij ons theater hier

Waar vind ik de ingang van de Marag Zaal?

De ingang van onze Marag Zaal bevindt zich aan de achterzijde van ons theater, tussen ons gebouw en dat van de bibliotheek. Als je door het gekleurde hek loopt, kom je op het Maragpleintje en zie je de ingang van onze Marag Zaal. 

Nieuwe website en Mijn Account

Wat is er gebeurd met mijn oude Lievekamp-account na de overgang naar het nieuwe systeem?

De gekoppelde gegevens zijn overgedragen van ons oude systeem naar ons nieuwe systeem. Op het door jou opgegeven e-mailadres ontvang je een mailtje met een nieuw klantnummer en een tijdelijk wachtwoord voor jouw persoonlijk account. Met je e-mailadres en dit wachtwoord heb je weer toegang tot je persoonlijk account en kun je je wachtwoord wijzigingen.

Hoe geef ik een wijziging in mijn persoonlijke gegevens door?

Er zijn twee mogelijkheden om je persoonlijke gegevens te wijzigen:

  1. Via jouw persoonlijke Lievekamp-account
    Log in op onze website. Onder het kopje 'Mijn gegevens' kun je zelf de wijziging doorvoeren. 
  2. Via onze Theaterkassa
    Neem contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922 en onze medewerkers helpen je graag verder. Je mag ook altijd een mailtje sturen naar info@lievekamp.nl. 

 


 

Stel je vraag!

Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op via onderstaand formulier. 

 

 

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

Bedankt! U bent nu ingeschreven voor onze nieuwsbrief.