Informatie kaartverkoop

Hier vind je alle praktische informatie rondom het bestellen van toegangskaarten, onze zaalplattegronden, digitaal tegoed, kaarten retourneren en wachtlijsten.

 

Kaarten bestellen

Je bestelt je kaarten gemakkelijk via het programma-overzicht, telefonisch of aan de Theaterkassa. Per toegangskaart wordt € 1,25 ticketfee in rekening gebracht, met uitzondering van Theater van de Stad-producties.

Online

Bestel kaarten voor een voorstelling via het programma-overzicht en kies zelf jouw plaatsen op de online zaalplattegrond, of laat ons systeem de best beschikbare plaatsen voor je reserveren via Best Beschikbare Plaatsen.

Telefonisch

Kaarten kunnen telefonisch worden gereserveerd via de Theaterkassa (0412-648922). Je ontvangt dan binnen enkele dagen een factuur of een betaalverzoek. Na betaling worden de kaarten opgestuurd. De verzendkosten voor een factuur bedragen € 2,50. De betaling dient binnen 14 dagen te worden voldaan, na deze tijd vervalt de reservering.

Theaterkassa

Natuurlijk kun je ook bij onze Theaterkassa jouw toegangskaarten bestellen en direct betalen.

Van contant naar pin
Met ingang van seizoen 2020-2021 is De Lievekamp overgestapt op een cashvrij systeem. Dit houdt in dat je jouw toegangskaarten bij onze Theaterkassa en de drankjes in het Theatercafé of bij een andere bar beperkt met contant geld kunt betalen. Het is overal in ons theater mogelijk om (contactloos) te betalen met je pinpas of telefoon.


Zaalplattegronden

Iedere zaal heeft een andere (rang-)indeling. Bekijk hieronder de zaalplattegronden!


Neem voor meer info over de zaalindeling en ticketprijzen per rang contact op met onze Theaterkassa via kaartverkoop@lievekamp.nl of telefonisch via 0412 - 648922.

 

Digitaal tegoed

Ontvang je van ons digitaal tegoed bij bijvoorbeeld het retourneren van kaarten of heb je gekozen voor digitaal tegoed wanneer een voorstelling wordt geannuleerd? Het digitaal tegoed is persoonsgebonden en gekoppeld aan je klantnummer. Het tegoed is onbeperkt geldig en kun je inzetten bij je volgende bestelling bij De Lievekamp, online of via de Theaterkassa.

Online inwisselen

Het is mogelijk om je digitaal tegoed in te wisselen bij het bestellen van kaarten via onze website. In Stap 4 van het bestelproces kun je aangeven of je je digitaal tegoed wilt verrekenen met je bestelling. Het eventuele resterende bedrag kun je afrekenen met een betaalwijze naar keuze.

Saldo checken
Wanneer je beschikt over een Lievekamp-account, dan kun je je huidige saldo van je digitaal tegoed checken in je persoonlijke account. Heb je geen account? Je digitaal tegoed is gekoppeld aan je klantnummer; het saldo kun je opvragen bij onze Theaterkassa. Je kunt je tegoed ook inwisselen bij een bestelling via onze Theaterkassa.

 

Kaarten retourneren

Gedurende het seizoen kunnen toegangskaarten uiterlijk drie dagen voor de voorstelling worden geruild voor een andere voorstelling in hetzelfde seizoen óf worden ingewisseld voor een digitaal tegoed. Het digitale tegoed vind je terug in je persoonlijke account. Voor deze ruilservice brengen wij € 2,50 administratiekosten per toegangskaart in rekening. Het telefonisch annuleren van hard-copy toegangskaarten die al in je bezit zijn, is niet mogelijk. Heb je een TheaterBundel? Dan is retourneren mogelijk tot 13.00 uur op de dag van de voorstelling. Heb je e-tickets? Neem dan contact op via kaartverkoop@lievekamp.nl en stuur je e-tickets als bijlage mee.

Heb je vragen? Neem dan contact op met onze Theaterkassa via (0412) 648922 of kaartverkoop@lievekamp.nl.

Theaterkassa gesloten?

Wanneer de Theaterkassa gesloten is, kun je jouw toegangskaarten in onze brievenbus achterlaten. Binnen enkele dagen ontvang je jouw digitaal tegoed, na aftrek van de administratiekosten, in je persoonlijke account.

Nationale Theaterkassa

Tickets die via de Nationale Theaterkassa of eventueel andere verkoopkanalen zijn gekocht, kunnen wij niet retour nemen. Neem voor meer informatie over het annuleren van deze tickets contact op met de betreffende organisatie. We raden je dan te allen tijde aan om je toegangskaarten via onze Theaterkassa of website te bestellen en niet via derden.

 

 

Wachtlijsten

Indien een voorstelling is uitverkocht, kun je je via de voorstellingspagina aanmelden voor de wachtlijst. Theaterbezoekers kunnen gebruikmaken van onze ruilservice, waardoor er voor een uitverkochte voorstelling alsnog toegangskaarten beschikbaar kunnen komen. In dat geval worden deze kaarten als eerste aangeboden aan diegenen die op de wachtlijst staan. De medewerkers van onze Theaterkassa zullen je hiervan telefonisch of per e-mail op de hoogte stellen; dit kan zelfs nog op de dag van de voorstelling zijn.